نواب حضرتی

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

نواب حضرتی

#اهداف:
1-اثبات حقانیت مذهب شیعه با استفاده از قرآن، حدیث، معجزات و کرامات بزرگان🌺
2- بیان زیبایی‌هایی از دین مبین اسلام.✅
3- ذکر دلایل بطلان سایر ادیان و مذاهب❌
4- بیان نکات اعتقادی❇️

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

خیلی از نزاع های خیابونی با همین دستور ساده قرآنی برطرف میشه.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۰
نواب حضرتی


در آیه 9 سوره سباء آمده ست که : إِن نَّشَأْ نخَْسِفْ بِهِمُ الْأَرْضَ أَوْ نُسْقِطْ عَلَیهِْمْ کِسَفًا مِّنَ السَّمَاء(سبا 9 )  اگر ما بخواهیم ... قطعه‏ ای از آسمان را بر مشرکین  فرومى‏ ریزیم‏.

این آیه با علم امروزه ناسازگار است. چون آسمان چیزی نیست که قطعه ای از آن را بتوان جدا کرد، بلکه ترکیبی از گازهاست.

 

پاسخ:

-         السماء در تمام قرآن به معنای آسمان نیست، بلکه معانی متفاوتی دارد.

-         در این آیه هم مقصود خداوند این نیست که همین آسمان را بر سر مشرکین بیاندازد، بلکه مقصود این است که سنگهای آسمانی را فرو بریزد. همانطور که بسیاری از تفاسیر و ترجمه ها هم به این نکته اشاره دارند.

(تفسیر نمونه و ترجمه های مکارم و قمشه ای)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۰۰
نواب حضرتی



در برخی آیات به روشنی بیان شده است که گمراهی مردم توسط خداوند صورت میگیرد، مثلا: «ختم‏ اللّه على قلوبهم، خدا بر قلب آنان مهر نهاد» «تذلّ من تشاء، خدا هرکه را بخواهد گمراه میکند»، و ... در اینصورت عذاب کافران ظلم خواهد بود.

پاسخ:

سارقى وارد منزل مى ‏شود و براى سرقت به زیر زمین مى‏ رود؛ صاحب خانه متوجه شده، در را روى او قفل مى‏ کند. در اینجا صاحب خانه دزد را گرفتار و راه را بر او مى‏ بندد؛ ولى این عمل، کیفر حرکت اختیاری خود سارق است.

 

چگونه مکن است خداوند 124000 پیامبر و کتب آسمانى را براى هدایت انسان بفرستد؛ آنگاه خودش او را گمراهش کند؟!

آرى، انسان ابتدا خودش راه لجاجت و خلافکارى را پیش مى‏گیرد و خداوند او را در آن راه حبس مى‏ کند: «طبع اللّه علیها بکفرهم، خداوند بخاطر کفرشان بر قلب آنها مهر نهد نساء، 155»

کوتاه سخن آنکه :

هرکس راه فسق را پیش گیرد، خداوند او را در مسیر انحراف قرار مى‏ دهد. «و ما یضلّ به الّا الفاسقین، هیچکس گمراه نمیشود بجز  فاسقین- بقره، 26»  و هر کس راه خدا را پیش گیرد، هدایت مى ‏شود. «یهدى الیه من أناب، اهل توبه و انابه به سوی خاوند هدایت میشوند- رعد، 37» .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۰
نواب حضرتی


"شایعه تاریخی"
متاسفانه یک مطلب اشتباه در طول تاریخ برای مسلمانان عنوان شده است  و حتی برخی کتابها و مقالات هم ندانسته آنرا رواج می دهند.
   در تاریخ مشهور شده است که حضرت خدیجه، قبل از ازدواج با پیامبر اسلام (ص)، ازدواج کرده اند، و صاحب فرزندانی بنام :قاسم، عبدالله، زینب، ام کلثوم، فاطمه و رقیه   میباشند وخدیجه کبری  15 یا 20 سال از پیامبر اکرم (ص) بزرگتر بوده است
     اما :
  این خرافات توسط دشمنان و جهت کسر شأن مقام والای حضرت خدیجه کبری جعل شده است. و دلایل فراوانی از منابع معتبر، جعلی بودن این شایعات را اثبات می کند. 

 -  1"علامه مجلسی" در جلد ششم بحارالانوار، "احمد بلاذری" و "ابوالقاسم کوفی" در کتاب خود و "سید مرتضی" در کتاب شافی و "ابوجعفر" در تلخیص، همگی گفته اند:
  پیغمبر  صلی الله علیه و آله و سلم با خدیجه ازدواج نمود، در حالی که خدیجه کبری "دوشیزه" بود ، و رقیه و زینب دختران هاله، خواهر خدیجه هستند  و برای حضرت خدیجه، فرزندی جز "فاطمه" علیها السلام نیست.
 
[ علی محمد علی دفیل، خدیجه علیها السلام ترجمه دکتر فیروز حریرچی، تهران، سپهر، 1362 ، ص 11   - علی بن احمد کوفی، الاستغاثه، قم، مجمع احیاء الثقافه، ج 1، ص 70  ]
2 -  خدیجه علیها السلام  68 سال قبل از هجرت بدنیا آمد . در نتیجه زمان ازدواج با پیامبر (ص) قطعا کمتر از 30 سال داشته است [بحارالانوار،ج 16 ،ص 3. ] 
3 -  ابن عباس می گو ید:خدیجه در زمان ازدواج با رسول الله  صلّی الله علیه و آله و سلّم  و..."بیست و هشت" ساله بود و مهریه اش دوازده وقیه بود. [طبقات ابن سعد 1/ 165 ]
  (ابن عباس از صحابه بزرگ پیامبر (ص) و پسر عموی ایشان بوده و نزد بزرگان اهل تسنن معتبر و سخن او حجیت کامل دارد)

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۴۲
نواب حضرتی



 سوال:

     چرا این آیه را درباره امام زمان (ارواحنافداه) استفاده میکنند؟

      بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ (هود : 86 )

پاسخ:

 

-         در کتاب اکمال الدین از امام باقر علیه السلام چنین نقل شده: " نخستین سخنى که مهدى عجل الله فرجه، پس از قیام خود مى‏ گوید این آیه است" بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ" سپس مى‏ گوید منم بقیة اللَّه و حجت و خلیفه او در میان شما، سپس هرکس بر او سلام  ‏کند  مى‏ گوید: السلام علیک یا بقیة اللَّه فى ارضه"( تفسیر صافى)

-         - در این  آیه ، مخاطب قوم شعیبند، و منظور از" بَقِیَّتُ اللَّهِ" سرمایه حلال و یا پاداش الهى است، ولى هر موجود نافع که از طرف خداوند براى بشر باقى مانده و مایه خیر و سعادت او گردد،" بقیة اللَّه" محسوب مى‏ شود.

 

-          آیات قرآن هر چند در مورد خاصى نازل شده باشد مفاهیم جامعى دارد که مى‏ تواند در اعصار و قرون بعد بر مصداقهاى کلى‏ تر و وسیع‏تر، تطبیق شود.

 

-         تمام پیامبران الهى و پیشوایان بزرگ" بقیة اللَّه" اند.

 

-         تمام رهبران راستین که پس از مبارزه با یک دشمن سر سخت براى یک قوم و ملت باقى میمانند از این نظر بقیة اللَّه اند.

و از آنجا که مهدى موعود عجل الله فرجه آخرین پیشوا و بزرگترین رهبر انقلابى پس از قیام پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله است یکى از روشنترین مصادیق" بقیة اللَّه" مى‏ باشد و از همه به این لقب شایسته ‏تر است، بخصوص که تنها باقیمانده بعد از پیامبران‏ و امامان است.

(منبع: تفسیر نمونه، صافی)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۰
نواب حضرتی


مسیحیان ادعا دارند که مسیحیت دین رحمت است، غافل از اینکه قرآن کریم سرشار از امید و رحمت و مهربانی برای مومنین و در عوض دارای وعده های عذاب برای مشرکین می باشد.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۰
نواب حضرتی



در نسب نامه‌ای که یهودیان و مسیحیان برای حضرت عیسی (علیه‌السلام) طراحی کرده‌اند، اگر دقت کنیم، این اقوام از روی جهل، نسبتی به آن حضرت داده‌اند که حتی کفار هم از خواندن آن شرم می‌کنند و این انتساب را دروغ محض می‌دانند...

درنتیجه موآب و بن عمی، که از اجداد عیسی علیه السلام هستند، هر دو  حرام‌زاده و ولدالزناء هستند (معاذ الله)....

ادامه مطلب..

http://www.adyannet.com/news/19337

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۹
نواب حضرتی


متاسفانه مدت زیادی است، کفار، به جوانان مسلمان آموزش داده اند که قرآن میگوید "اجباری در دین نیست"، پس شما هم میتوانید مرتد شوید و هم میتوانید آزادانه گناه کنید. و کسی حق برخورد با شما را ندارد.


وقتی قرآن گفته است لا اکراه فی الدین (هیچ اجباری در دین نیست)، پس چرا مسلمانان حق گناه کردن ندارند ویا حق ندارند به دین دیگری بروند ؟

پاسخ:


   -         جمله‏  «لااکراه فى الدین» « بقره، 256» بیانگر آن است که ایمان قلبى با اجبار بدست نمی آید؛ بلکه با برهان ، چنین ایمانى پیدا مى‏ شود؛
-         اگر قدرت نباشد، افراد خودسر قانون‏شکن، جامعه را به فساد مى ‏کشند. « بقره، 251»
    -         ولى هر کجا از فردى ، کارى سرزد که سبب فتنه و فساد است باید جلوى آن را گرفت و این ربطى به ایمان قلبى ندارد.
    -          هرکس کارى را پذیرفت باید شرایط و قوانین  آن را هم بپذیرد.
مثلًا شاگرد، حق ندارد سر کلاس با لباس شنا بیاید و یا بخوابد؛ زیرا ورود در کلاس باید همراه با پذیرفتن شرایط کلاس باشد.
    -         اگر کسى اسلام را پذیرفت، حق ندارد با استناد به آیه «لااکراه فى الدین» بگوید: من آزادى دارم و مى‏ توانم مرتد شوم! زیرا این ارتداد، سبب ایجاد تشنّج و هرج و مرج در دین مى ‏شود.
   -         جمله آخر اینکه : این آیه می فرماید : کفار نباید به اجبار و اکراه ، دین اسلام را بپذیرند، بلکه باید با استدلال باشد، پس این آیه دلیلی برای مرتد شدن و گناه کردن مسلمانان نیست.
          
 [منبع: پرسش و پاسخ قرآنی قرائتی]


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۰۰
نواب حضرتی

حکومت آخرالزمان به‌عنوان یک مسئله اختلافی بین ادیان آسمانی است که هر دین و مذهبی ادعا می‌کند حکومت آخرالزمان به آنان تعلق دارد و برای ادعای خود دلایلی هم ذکر می‌کنند، اسلام و مسیحیت نیز برای این ادعا دلایل فراوانی دارند که البته به نظر می‌رسد ادعای مسیحیان از نظرات اسلام گرفته‌شده است.

مطلب کامل...

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۲۴
نواب حضرتی



چرا در برخى آیات نسبت به پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله) عتاب و تهدید آمده است؟

پاسخ: علت این‏که در بعضى آیات قرآن پیامبراکرم صلى الله علیه و آله مورد عتاب و تهدید قرار مى ‏گیرد، مى‏ تواند امورى باشد از جمله:

1. این نشانه‏ ى وحى بودن قرآن است؛ زیرا اگر قرآن ساخته‏ ى پیامبر باشد، انسان در نوشته خود هرگز خودش را توبیخ نمى‏ کند.

2. این نشانه‏ ى حق محورى مکتب اسلام است و مى‏ گوید که با هیچ‏کس تعارف ندارد و قانون براى همه یکسان است؛ حتى اگر اشرف مخلوقات هم خلاف کند با او برخورد مى ‏شود.

3. از آنجا که گاهى طرفداران انبیا، آنان را فرزند خدا و یا در ردیف او مى‏ دانند، این توبیخ و تهدیدها مانع غلوّ طرفداران افراطى مى‏ شود تا آنان درباره‏   پیامبر مبالغه نکنند و بدانند که او نیز مورد عتاب و توبیخ است.

4. درس عبرتى براى دیگران است که اگر خداوند با پیامبرش این‏گونه است، پس بهتر است ما حساب کار خودمان را بکنیم.

بنابراین اگر قرآن خطاب به پیامبر مى ‏فرماید:

«لِمَ تحرّم ما احلّ الله لک» « تحریم، 1»؛ چرا حلالى را بر خود حرام کردى؟

«لِمَ أذِنتَ لهم» « توبه، 43»؛ چرا اجازه مرخّصى به افرادى دارد؟

و موارد دیگر، همه این عتاب‏ها به دلیل امور فوق است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۰
نواب حضرتی


پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب _ آیه‌ای در کتاب مقدس مسیحیت وجود دارد که گفته است: «و کسی به آسمان بالا نرفت مگر آن‌کس که از آسمان پایین آمد، یعنی پسر انسان که در آسمان است.»[1] مسیحیان، بر اساس این آیه، معراج پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) را انکار می‌کنند.[2]
در پاسخ به این اشکال باید عرض کنیم که اولاً مقصود این آیه افراد قبل از عیسی (علیه‌السلام) است و درباره پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله) و انبیای بعد از عیسی (علیه‌السلام) چیزی نگفته است، ثانیاً آیاتی در کتاب مقدس هست که این ادعای باطل را رد می‌کند و نشان می‌دهد که انبیای دیگر غیر از عیسی (علیه‌السلام) به آسمان عروج کرده‌اند.
در نامه به عبرانیان آمده است که...

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۰۳
نواب حضرتی


بعد از ماجرای صلیب و غیبت حضرت عیسی (علیه‌السلام) (یا به تعبیر مسیحیان، بعد از مرگ عیسی)، افراد سودجویی مانند پولس، شریعت موسوی را از آیین مسیح حذف کردند و تنها ایمان را برای نجات کافی دانستند، یکی از شریعت‌های حذف‌شده، حکم روزه است، آن‌ها ادعا می‌کنند مسیحیان به دستور عیسی (علیه‌السلام) از این حکم معاف شده‌اند و روزه نگرفتن آن‌ها نه‌تنها گناه نیست بلکه باعث کمال آن‌ها نیز هست.

ادامه مطلب...

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۵
نواب حضرتی

 


سوال_شماره_3

از نظر قرآن کریم ریشه‏ ى مفاسد اخلاقى کدام است؟

پاسخ: شاید بتوان گفت: ریشه‏ ى تمام مفاسد، غفلت است.

انسان اگر غافل نباشد، از هر خلافى دست برمى ‏دارد.

غفلت از خداوند. «نسوا اللّه»  (توبه، 67).

غفلت از قیامت. «نسوا یوم الحساب» « ص، 26»

غفلت از محرومان. «و لم نطعم المسکین» « مدّثر، 44»

غفلت از این‏که دنیا و آنچه در اوست کوچک و بى ‏ارزش و عارضى و غنچه‏  اى بیش نیست. «زهرة الحیاة الدنیا» « طه، 131»

بى جهت نیست که قرآن غافلان را از چهارپا منحرف‏ تر مى‏ داند. «أولئک کالانعام بل هم أضلّ أولئک هم الغافلون» « اعراف، 179»

(برگرفته از فرمایشات استاد قرائتی)

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۰
نواب حضرتی



سوال-شماره-2:

شیطان کسی بود که از درگاه خداوند رانده شد، با این حال چگونه وارد بهشت شد؟ مگر بهشت نگهبان ندارد؟

پاسخ :

  1.      در قرآن کریم برای مکانی که آدم و حوا اسکان داشتند،از لفظ "جنت" استفاده شده است: وَ قُلْنا یا آدَمُ اسْکُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُکَ الْجَنَّة (بقره 35)- و جنت هم به باغی گفته میشود که سرشار از درخت باشد.
  2.      شیطان اجازه ورود به بهشت موعود را ندارد.
  3.      کسی که وارد بهشت موعود شود، در آنجا "مخلد" خواهد بود، یعنی تاابد در  بهشت باقی می ماند. (وَ ما هُمْ مِنْها بِمُخْرَجِینَ).بر خلاف جهنم که "برخی" از ساکنین آن بطور موقت در جهنم خواهند ماند و پس از "مدت معینی" خارج میشوند.(مانند مسلمان فاسق.)
  4.      هبوط آدم به زمین : کلمه هبوط ، به معنای سقوط نیست، بلکه به معنای جابجا شدن از مکانی به مکان دیگر است.

  • روایتی در تفسیر نمونه  و المیزان از امام صادق علیه السّلام ذکر شده که راجع به بهشت آدم سوال شد امام علیه السّلام در جواب فرمود: «باغى از باغهاى دنیا بود که خورشید و ماه بر آن مى‏تابید، و اگر بهشت جاودان بود هرگز آدم از آن بیرون رانده نمى‏شد»


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۰
نواب حضرتی

سوال شماره 1:

از بزرگان خود شنیده ایم که شیطان توسط  یک مار وارد بهشت شد و حضرت آدم و حوا را فریب داد و خداوند هم آن مار را مجازات کرد. آیا این مطلب صحت دارد؟

پاسخ :

اصل این مطلب در کتاب تورات است  و متاسفانه از سوی برخی بزرگان مسلمان ( مخصوصا اهل تسنن) هم د رکتابهای خود نقل شده است، و حتی در کتاب تورات آمده است که مار ، حوا را فریب داد و حوا هم آدم را وسوسه کرد. واقعیت این است که تمام این مطالب خرافی که از کتاب تورات و انجیل نقل میشود کاملا با قرآن کریم مخالف بوده و توجیه عقلی هم ندارند- طبق آیات قرآن کریم،  شیطان بدون هیچ واسطه ای حضرت آدم و حوا را فریب داد و هر دو را از فرمان الهی منع کرد. مار و طاووس و دیگر حیوانات هم هیچ نقشی در این ماجرا و امتحان الهی نداشته اند : فَأَزَلَّهُمَا الشَّیْطانُ‏ عَنْها فَأَخْرَجَهُما مِمَّا کانا فِیهِ‏، [البقرة: 36]شیطان هر دوی آنها را فریب داد و از بهشت بیرون شدند.

 ( البته این که آن بهشت کدام بهشت بود و چرا یک پیامبر الهی توسط شیطان فریب خورد، و چندین مطلب دیگر هم ان شاءالله  در روزهای بعد  ، خدمت عزیزان عرض خواهیم کرد).

 

کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ مُبارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیاتِهِ‏ [ص/ 27]  کتابى بزرگ به سوى تو فرستادیم تا در آیاتش بیندیشند.

 

قسمتی کوچکی از متن تورات درباره قصه آدم و حوا، به این شکل است:

پیدایش فصل 3

« 1   و مار از همۀ حیوانات صحرا که خداوند خدا ساخته بود، هُشیارتر بود. و به زن گفت: «آیا خدا حقیقتاً گفته است که از همۀ درختان باغ نخورید؟» 2   زن به مار گفت: «از میوۀ درختان باغ میخوریم، 3   لکن از میوۀ درختی کهدر وسط باغ است، خدا گفت از آن مخورید و آن را لمس مکنید، مبادا بمیرید.» 4   مار به زن گفت: «هر آینه نخواهید مرد، 5   بلکه خدا میداند در روزی که از آن بخورید، چشمان شما باز شود و مانند خدا عارف نیک و بد خواهید بود.» 6   و چون زن دید که آن درخت برای خوراک نیکوست و بنظر خوشنما و درختی دلپذیر و دانشافزا، پس از میوهاش گرفته، بخورد و به شوهر خود نیز داد و او خورد....»

حقیر مطلبی را شبیه همین با  عنوان «دروغ و حسادت خدای مسیحیان»  بصورت کاملتری  نوشته ام که در سایت «ادیان نت» منتشر شده است.در لینک زیر:

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۰
نواب حضرتی