نواب حضرتی

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

نواب حضرتی

#اهداف:
1-اثبات حقانیت مذهب شیعه با استفاده از قرآن، حدیث، معجزات و کرامات بزرگان🌺
2- بیان زیبایی‌هایی از دین مبین اسلام.✅
3- ذکر دلایل بطلان سایر ادیان و مذاهب❌
4- بیان نکات اعتقادی❇️

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

شیطان و مار در بهشت الهی

جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۰۰ ب.ظ

سوال شماره 1:

از بزرگان خود شنیده ایم که شیطان توسط  یک مار وارد بهشت شد و حضرت آدم و حوا را فریب داد و خداوند هم آن مار را مجازات کرد. آیا این مطلب صحت دارد؟

پاسخ :

اصل این مطلب در کتاب تورات است  و متاسفانه از سوی برخی بزرگان مسلمان ( مخصوصا اهل تسنن) هم د رکتابهای خود نقل شده است، و حتی در کتاب تورات آمده است که مار ، حوا را فریب داد و حوا هم آدم را وسوسه کرد. واقعیت این است که تمام این مطالب خرافی که از کتاب تورات و انجیل نقل میشود کاملا با قرآن کریم مخالف بوده و توجیه عقلی هم ندارند- طبق آیات قرآن کریم،  شیطان بدون هیچ واسطه ای حضرت آدم و حوا را فریب داد و هر دو را از فرمان الهی منع کرد. مار و طاووس و دیگر حیوانات هم هیچ نقشی در این ماجرا و امتحان الهی نداشته اند : فَأَزَلَّهُمَا الشَّیْطانُ‏ عَنْها فَأَخْرَجَهُما مِمَّا کانا فِیهِ‏، [البقرة: 36]شیطان هر دوی آنها را فریب داد و از بهشت بیرون شدند.

 ( البته این که آن بهشت کدام بهشت بود و چرا یک پیامبر الهی توسط شیطان فریب خورد، و چندین مطلب دیگر هم ان شاءالله  در روزهای بعد  ، خدمت عزیزان عرض خواهیم کرد).

 

کِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ مُبارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیاتِهِ‏ [ص/ 27]  کتابى بزرگ به سوى تو فرستادیم تا در آیاتش بیندیشند.

 

قسمتی کوچکی از متن تورات درباره قصه آدم و حوا، به این شکل است:

پیدایش فصل 3

« 1   و مار از همۀ حیوانات صحرا که خداوند خدا ساخته بود، هُشیارتر بود. و به زن گفت: «آیا خدا حقیقتاً گفته است که از همۀ درختان باغ نخورید؟» 2   زن به مار گفت: «از میوۀ درختان باغ میخوریم، 3   لکن از میوۀ درختی کهدر وسط باغ است، خدا گفت از آن مخورید و آن را لمس مکنید، مبادا بمیرید.» 4   مار به زن گفت: «هر آینه نخواهید مرد، 5   بلکه خدا میداند در روزی که از آن بخورید، چشمان شما باز شود و مانند خدا عارف نیک و بد خواهید بود.» 6   و چون زن دید که آن درخت برای خوراک نیکوست و بنظر خوشنما و درختی دلپذیر و دانشافزا، پس از میوهاش گرفته، بخورد و به شوهر خود نیز داد و او خورد....»

حقیر مطلبی را شبیه همین با  عنوان «دروغ و حسادت خدای مسیحیان»  بصورت کاملتری  نوشته ام که در سایت «ادیان نت» منتشر شده است.در لینک زیر: