نواب حضرتی

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

نواب حضرتی

#اهداف:
1-اثبات حقانیت مذهب شیعه با استفاده از قرآن، حدیث، معجزات و کرامات بزرگان🌺
2- بیان زیبایی‌هایی از دین مبین اسلام.✅
3- ذکر دلایل بطلان سایر ادیان و مذاهب❌
4- بیان نکات اعتقادی❇️

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

بقیت الله

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۰۰ ب.ظ



 سوال:

     چرا این آیه را درباره امام زمان (ارواحنافداه) استفاده میکنند؟

      بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنینَ (هود : 86 )

پاسخ:

 

-         در کتاب اکمال الدین از امام باقر علیه السلام چنین نقل شده: " نخستین سخنى که مهدى عجل الله فرجه، پس از قیام خود مى‏ گوید این آیه است" بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ" سپس مى‏ گوید منم بقیة اللَّه و حجت و خلیفه او در میان شما، سپس هرکس بر او سلام  ‏کند  مى‏ گوید: السلام علیک یا بقیة اللَّه فى ارضه"( تفسیر صافى)

-         - در این  آیه ، مخاطب قوم شعیبند، و منظور از" بَقِیَّتُ اللَّهِ" سرمایه حلال و یا پاداش الهى است، ولى هر موجود نافع که از طرف خداوند براى بشر باقى مانده و مایه خیر و سعادت او گردد،" بقیة اللَّه" محسوب مى‏ شود.

 

-          آیات قرآن هر چند در مورد خاصى نازل شده باشد مفاهیم جامعى دارد که مى‏ تواند در اعصار و قرون بعد بر مصداقهاى کلى‏ تر و وسیع‏تر، تطبیق شود.

 

-         تمام پیامبران الهى و پیشوایان بزرگ" بقیة اللَّه" اند.

 

-         تمام رهبران راستین که پس از مبارزه با یک دشمن سر سخت براى یک قوم و ملت باقى میمانند از این نظر بقیة اللَّه اند.

و از آنجا که مهدى موعود عجل الله فرجه آخرین پیشوا و بزرگترین رهبر انقلابى پس از قیام پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله است یکى از روشنترین مصادیق" بقیة اللَّه" مى‏ باشد و از همه به این لقب شایسته ‏تر است، بخصوص که تنها باقیمانده بعد از پیامبران‏ و امامان است.

(منبع: تفسیر نمونه، صافی)