نواب حضرتی

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

نواب حضرتی

#اهداف:
1-اثبات حقانیت مذهب شیعه با استفاده از قرآن، حدیث، معجزات و کرامات بزرگان🌺
2- بیان زیبایی‌هایی از دین مبین اسلام.✅
3- ذکر دلایل بطلان سایر ادیان و مذاهب❌
4- بیان نکات اعتقادی❇️

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

خدمات ارزنده آمریکا به ایرانیان

يكشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۵۸ ب.ظ

آمریکا و ایران

اینکه برخی میگویند چرا ما با آمریکا دشمنی داریم و اگر مرگ بر آمریکا نگوییم دیگر دشمنی آنها هم با ما تمام شده و ملت ایران هم در آسایش خواهند بود.

چند نکته قابل توجه در این مطلب وجود دارد:

آنها قبل از اینکه ما بگوییم «مرگ بر آمریکا» ضربه اصلی خود را زده بود و اولین «مرگ بر آمریکا» چند ماه بعد از آن توسط دانشجویان گفته شد. پس علت دشمنی آنان با ایرانیان، «مرگ بر آمریکا» گفتن من و شما نیست. ماجرای قتل عام بیرحمانه ملت ایران توسط مزدوران آمریکایی در کودتای 28 مرداد 1332 هیچ ارتباطی با «مرگ بر آمریکا» گفتن ما ندارد.

در آن سال یک حکومت ملّی سر کار بود. حکومت مصدّق یک حکومت ملّی بود؛ مشکلش با غربی‌ها فقط مسئله‌ی نفت بود؛ نه حجّت‌الاسلام بود، نه داعیه‌ی اسلام‌خواهی داشت؛ فقط مسئله‌ی نفت بود. نفت دست انگلیس‌ها بود، او گفت نفت دست خودمان باشد. 

 

آمریکا بعد از آن هم بارها ارادت خود را نسبت به ملت ایران ثابت کرد:

  1. حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب در اوّل انقلاب.
  2. حمایت از کودتای پایگاه شهید نوژه در همدان.
  3. حمایت و پشتیبانی از تروریسم منافقین که چند هزار نفر را در کوچه و بازار کشور به شهادت رساندند کردند.
  4.  حمایت همه جانبه از صدّام وحشی، در جنگ هشت‌ساله؛ با دادن تسلیحات و اطّلاعات کامل و سلاحهای شیمیایی.
  5. وادار کردن عربها به پرداخت هزینه های جنگ علیه ایران.
  6. وادار کردن صدّام که جنگ هشت‌ساله را شروع کند.
  7. به دستور ویلیام راجرز (فرمانده ناو جنگی وینسنس ایالات متّحده) در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ هواپیمای مسافربری ایران‌ایر که از بندرعبّاس عازم دوبی بود، در آسمان خلیج فارس مورد اصابت دو فروند موشک قرار گرفت و تمامی ۲۹۰ خدمه و مسافر آن به شهادت رسیدند.  و به آن ژنرال جنایتکاری که به آن هواپیما شلّیک کرده بود، جایزه دادند، نشان به او دادند.

 

  1. تحریم ملّت ایران از اوایل انقلاب ؛ این اواخر و در این چند سال اخیر شدیدترین تحریمها را که خودشان گفتند هرگز در طول تاریخ هیچ ملّتی این جور تحریم نشده، علیه ایران اِعمال کردید.

 

  1. در فتنه‌ی سال ۸۸ صریحاً از فتنه‌گرها حمایت کردند.

 

  1. آمریکایی‌ها صریحاً اعلام کردند که سردار سلیمانی را کشتند و به آن افتخار کرد.

 

  1.  حمایت از قاتلان دانشمندان هسته‌ای ایران. عوامل صهیونیست‌ها دانشمندان ما را یکی‌یکی به شهادت رساندند و آمریکا از آنها حمایت کرد.

 

  1. آمریکا میلیاردها دلار از اموال این ملّت را در کشورهای مختلف حبس کرد.

(برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=51259 )

 

با وجود چنین خیانتهایی از دولتهای مختلف آمریکا طی سالهای گذشته، هیچ حجتی برای مردم باقی نمی ماند که بخواهد با چنین موجود پلیدی طرح دوستی بریزد. به همین دلیل خداوند حکیم نیز بارها در قرآن به ما هشدار داده است که مبادا بخاطر امور دنیوی با چنین گروه هایی طرح دوستی بریزید که قطعا شما از افکار آنها و برنامه های آنها بی اطلاع هستید. خداوند فرمود آنها تمام تلاش خود را میکنند تا شما را خوار و خفیف کنند  و بر شما تسلط یابند:

  1. ﴿لاَ یَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ.... افراد باایمان نباید به جاى مؤمنان، کافران را دوست و سرپرست خود انتخاب کنند؛ و هر کس چنین کند، هیچ رابطه‏اى باخدا ندارد و پیوند او به کلّى از خدا گسسته مى‏شود.... (سوره آل‏عمران‏،89/ آیه 28)
  2. ﴿یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ.... ای اهل ایمان، دشمنان من و دشمنان خودتان را دوستان خود مگیرید، شما با آنان اظهار دوستی می‌کنید، درحالی‌که آنان به‌طور یقین به آنچه از حق برای شما آمده کافرند و پیامبر و شمارا به خاطر ایمانتان به خدا که پروردگار شماست از وطن بیرون می‌کنند، پس آنان را دوستان خود مگیرید اگر برای جهاد درراه من و طلب خشنودیم بیرون آمده‌اید چرا مخفیانه به آنان پیام می‌دهید که دوستشان دارید؟ درحالی‌که من به آنچه پنهان می‌داشتید و آنچه آشکار کردید داناترم و هر کس از شما با دشمنان من رابطه دوستی برقرار کند، مسلماً از راه راست منحرف شده است. اگر آنها بر شما مسلّط شوند، دشمنانتان خواهند بود و دست و زبان خود را به بدى کردن نسبت به شما مى‏گشایند و دوست دارند شما به کفر بازگردید، هرگز بستگان و فرزندانتان روز قیامت سودى به حالتان نخواهند داشت؛ میان شما جدایى مى‏ افکند؛ و خداوند به آنچه انجام مى‏دهید بیناست.» (سوره ممتحنه/91، آیات 1-3)