نواب حضرتی

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

نواب حضرتی

#اهداف:
1-اثبات حقانیت مذهب شیعه با استفاده از قرآن، حدیث، معجزات و کرامات بزرگان🌺
2- بیان زیبایی‌هایی از دین مبین اسلام.✅
3- ذکر دلایل بطلان سایر ادیان و مذاهب❌
4- بیان نکات اعتقادی❇️

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

مقایسه زن در نگاه اسلام و غرب

سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۷ ق.ظ

 

فیلمی از زنان ویترینی در غرب
دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 58 ثانیه

 

 

زن در نگاه اسلام و نگاه دیگر ادیان و آموزه های غربی تفاوت بسیاری دارد، در کتب و مقالات زیادی در این باره گفتگو شده، یک نمونه آن مقایسه فرمایش حضرت امیرالمومنین علیه السلام است که فرمودند:

«المرأة ریحانة و لیست بقهرمانة؛  زن گل است و لطیف ، نه کارگزار و کارگر. »

 

در استعاره‌اى که امام علیه السّلام بکار برده، و زن را ریحانه خوانده، سرّ عجیبى نهفته است .

ریحانه در لغت به دسته گیاه خوشبو و گیاه معطّر معروف میگویند. و شادابى و طراوت وى تا وقتى است که در بوستان و باغ و بر شاخسار یعنى محیط طبیعى خود بماند، به سبب همین لطافت بسیار است که بادى شدید، گلبرگهایش را مى‌پراکند و لطافت و بویش را از بین میبرد. و آن را به وادى تباهى میرساند.

 

همینطور زن، مانند قهرمان روئین تن خلق نشده، که تحمّل شدائد را داشته باشد و مشکلات رتق و فتق امور را تحمّل کند، باید در گلزار خانوادگى خود به حفظ شخصیّت و کرامت خود بپردازد و از این حدّ تجاوز نکند.

 

ولى اگر در اجتماع مردان داخل شود، و در کار آنان دخالت کند، و متصدّى امور مهمّ گردد، باد کشنده مهالک و آفات و انحرافات، بر وى وزیدن گیرد، و وجودش را درهم شکند، و سجایاى فطرى و خدادادى و غرائز لطیف و مناسب در او را از وى بگیرد، و بوى خوش نفسانیش از بین برود و این مطلب ظلمى نابخشودنى در حقّ او است. (آیةالله حسینی طهرانی)

 

اما نگاه غرب به زنان صرفا یک نگاه ابزاری است جهت برطرف کردن حوایج شهوانی و مادی.

نمونه های آن قابل دسترسی است، مانند استفاده از زنان در برخی کشورها به عنوان سگ!! که بر گردن او قلاده میزنند و همراه مردان ثروتمند قدم میزنند و گاهی باید به دیگران هم پارس کنند!

یا استفاده از زنان در ویترین فروشگاههای اروپایی جهت تن فروشی!!

و این اتفاق تلخی است که هر انسانی را (حتی انسان بی دین را هم) غمگین و خشمگین میکند.

زن در نگاه دین زرتشت نیز وضعیت مناسبی ندارد، آنجا که به زنان دستور میدهند زمانی که عادت ماهانه دارند باید خود را در پست ترین مکان خانه به صورت تحقیر آمیزی حبس کنند و بعد از اتمام این دوره   حتما باید خود را با ادرار گاو بشویند تا لیاقت همصحبتی با مردان را داشته باشند!!