نواب حضرتی

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

نواب حضرتی

#اهداف:
1-اثبات حقانیت مذهب شیعه با استفاده از قرآن، حدیث، معجزات و کرامات بزرگان🌺
2- بیان زیبایی‌هایی از دین مبین اسلام.✅
3- ذکر دلایل بطلان سایر ادیان و مذاهب❌
4- بیان نکات اعتقادی❇️

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

کوروش پرستان و سرقت کلام اهلبیت ع

يكشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۵۷ ب.ظ


چهار اصل کوروشی !!! :

 

۱-دانستم که کار مرا دیگری انجام نمی دهد،پس تلاش کردم...

 

۲-دانستم که خدا مرا می بیند،پس حیا کردم...

 

۳-دانستم که رزق مرا دیگری نمی خورد،پس آرام شدم...

 

۴-دانستم که پایان کارم مرگ است،پس مهیا شدم...

 

 

نکته بسیار جالب:

 

🔹 این سخن که توسط باستان‌گرایان افراطی گاه به کوروش و گاه به زرتشتنسبت داده می شود،  از امام صادق علیه‌السلام است که در منابع متعدد روایی بیان شده است:

 

قِیلَ لِلصَّادِقِ (ع) عَلَى مَا ذَا بَنَیْتَ أَمْرَکَ فَقَالَ عَلَى أَرْبَعَةِ أَشْیَاءَ عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلِی لَا یَعْمَلُهُ غَیْرِی فَاجْتَهَدْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطَّلِعٌ عَلَیَّ فَاسْتَحْیَیْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزْقِی لَا یَأْکُلُهُ غَیْرِی فَاطْمَأْنَنْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ آخِرَ أَمْرِی الْمَوْتُ فَاسْتَعْدَدْتُ.


به حضرت صادق (ع) عرض کردند کار خود را بر چه چیز بنا کرده اى؟


 فرمود بر چهار چیز:


1-    فهمیدم که عمل مرا دیگرى انجام نمی دهد. پس به کوشش پرداختم.


 2- دانستم که خداوند بر حال من اطلاع دارد خجالت کشیدم.


 3- فهمیدم روزى مرا دیگرى نخواهد خورد آرامش یافتم.


 4- و دانستم بالاخره بسوى مرگ می روم به همین جهت آماده آن شدم.

 

📚 (بحار الانوار: ج75، ص228 ؛ مستدرک الوسائل، ج 12، ص 172)