نواب حضرتی

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

نواب حضرتی

#اهداف:
1-اثبات حقانیت مذهب شیعه با استفاده از قرآن، حدیث، معجزات و کرامات بزرگان🌺
2- بیان زیبایی‌هایی از دین مبین اسلام.✅
3- ذکر دلایل بطلان سایر ادیان و مذاهب❌
4- بیان نکات اعتقادی❇️

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۸ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

«إِنَّمَا جَزَاء الَّذِینَ یُحَارِبُونَ الله وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الأَرْضِ ذَلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ»(سوره مائده / آیه ۳۳)

جزای کسانی که با خدا و پیامبرش جنگ می‌کنند و در زمین به فساد می‌کوشند، فقط آن است که کشته شوند یا بر دار گردند یا دست‌ها و پاهای‌شان یکی از چپ و یکی از راست بریده شود یا از سرزمین خود تبعید شوند. اینها رسوایی‌شان در این جهان است و در آخرت نیز به عذابی بزرگ گرفتار آیند.

 

شأن نزول

مشرکانی که به مدینه رفته و مسلمان شدند، اما از آنجا که آب و هوای مدینه با آنها سازگار نبود، مریض شدند و به‌دستور پیامبر(ص) از شیر شتر استفاده کرده و بهبود یافتند، اما پس از بهبودی مرتد شده و بعد از کشتن عده‌ای از مسلمانان، شتران را دزدیده و از مدینه فرار کردند. به گفته علامه طباطبایی، امام علی(ع) به دستور پیامبر(ص) آنها را دستگیر کرد و نزد پیامبر برد و در این هنگام آیه محاربه نازل شد و پیامبر طبق این آیه آنها را مجازات کرد.  عده‌ای معتقدند که عرینیان فقط دزدی کرده بودند، و به همین دلیل پیامبر(ص) طبق آیه فقط دست و پای آنها را قطع کرد. 

 

نظر علامه طباطبائی در مورد آیه:

از نظر علامه طباطبائی این آیه مربوط به کسانی هست که امنیت عمومی جامعه را با ایجاد رعب و وحشت به مخاطره می اندازند و ایجاد اختلال در امنیت عمومی به حسب طبع و عادت، به جز با استفاده از سلاح در تهدید تحقق نمی یابد. و لذا در روایات فساد در زمین به آشکار نمودن شمشیر و امثال آن تفسیر شده است.

 به‌باور مفسران، کسی که در جامعه اسلامی ایجاد ناامنی و غارت‌گری کند، محارب محسوب می‌شود؛ چرا که محارب در واقع به خدا و رسول خدا اعلام جنگ کرده است. محارب به یکی از چهار صورتی که در آیه بیان شده مجازات می‌شود:

 

  1. کشته شدن، جزای محاربی است که انسانی را هم کشته باشد.
  2. به دار آویختن،) حکم کسی است که علاوه بر کشتن انسان، دزدی نیز کرده باشد
  3. قطع دست و پا، جزای محاربی است که علاوه بر محاربه، فقط دزدی کرده باشد
  4. تبعید یا زندان، برای کسی است که میان مردم ایجاد ترس و ناامنی می‌کند.

به‌عقیده مفسران مسلمان، مجازات‌های مذکور به‌تناسب شدت جرم محارب تعیین شده است.

 

توبه

اگر محارب *قبل از دستگیری* توبه کند، توبه‌اش پذیرفته شده و مجازات نمی‌شود

 

محاربه

 به‌عقیده فقها، ایجاد ناامنی در جامعه ممکن است با سلاح‌های مختلف از جمله شمشیر، کمان و سلاح‌های امروزی صورت گیرد. برای تحقق محاربه شروط مختلفی از جمله کشیدن سلاح، ایجاد ترس در مردم و فاسد بودن شخص محارب بیان شده است.

 

 

تخییر یا ترتیب

بنابر آیه محاربه، برای محارب چهار مجازات در نظر گرفته شده.  اما فقیهان در چگونگی مجازات محارب اختلاف کرده‌اند؛ و شیخ طوسی، محمد‌حسن نجفی، صاحب ریاض و سید ابوالقاسم خویی، معتقدند که مجازات محارب به‌شیوه ترتیبی و به‌تناسب جرمی است که انجام داده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۰۱ ، ۱۴:۱۰
نواب حضرتی

پروتکل17

 

 

طبق کتاب «پروتکلهای یهود برای تسخیر جهان»

یکی از شیوه های یهود، برای تسخیر جهان و سلطه بر افکار مردم این است که مردم هر دین و هر کشوری را از اعتقاد اصلی خد دور کرده و آنان را سرگرم اعتقاداتی کند که به ظاهر، دین پدران و دین باستانی آن کشور است.

در ایران سالهاست که مردم را با دین زرتشت،  و کتیبه چند خطی کوروش، سرگرم کرده اند!!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۰۱ ، ۱۹:۰۰
نواب حضرتی

صهیونیزم

 

در صفحه 25  از  کتاب پروتکلهای یهود برای تسخیر جهان آمده است که یهود علت و عامل اصلی اغتشاشات در کشورهای غیر یهودی است، 

 

تقریبا همه مردم ایران و حتی برخی مردم جهان، فهمیده اند که این اعتشاشات و آشوبهای ایران و سایر کشورها، ریشه در افکار یهود و صهیونیزم دارد و این طرح و برنامه یهود برای تسخیر جهان است....

این موضوعی ساده و قابل درک است، اما عجیب این است که برخی از به اصطلاح روغنفکران کشورمان، هنوز در حال دم تکان دادن برای غرب هستند و راه رهایی و توهم نجات  خود را در برنامه های یهود میدانند...

 

اما خود یهود میگوید که بعد از استقرار حکومت جهانی یهود، هر اعتراض و آشوبی را سرکوب خواهد کرد و هیچکس حق اعتراض به دولتمردان یهود را نخواهد داشت!!!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۰۱ ، ۱۴:۱۶
نواب حضرتی


 


دریافت
مدت زمان: 7 دقیقه 3 ثانیه

 

🎬صحبت‌های تأثیرگذار پدر کریستوفر کلوهسی در مورد حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما 


 ✝️کشیش کاتولیک رومی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۰۱ ، ۱۰:۱۳
نواب حضرتی

زن زندگی آزادی

 

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در توئیت خود نکته قابل توجه ای نوشته است که اگر زنان ایرانی، و حتی زنان غیر مسلمان، به این سخن توجه کنند، اهمیت حیا و حجاب و حضور در اجتماع را درک خواهند کرد.

 

او میگوید:

 

"زنان بیشتر و بیشتری از ترس اینکه مورد تعرض قرار گیرند دیگر جرات سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی را ندارند. ما قصد داریم حضور پلیس در حمل و نقل را دو برابر کنیم، به ویژه در زمان‌هایی که حملات بیشتر مشاهده می شود." 

 

 

وضعیت کشورهای اروپایی که مدعی حقوق بشر و آزادی زن هستند به جایی رسیده که حتی برای جلوگیری از تجاوز به زنان در اماکن عمومی!! هم باید از پلیس کمک بگیرند!!

 

🔺ای کاش کسانی که به خاطر آزادی زن به حجاب حمله میکنند کمی به تجربه ۵٠ سال گذشته غرب در کشف حجاب نگاهی بیندازند و منصافه قضاوت کنند که آیا زندگی را برای زن آزادتر از نگاه‌های جنسی و تعرضات کرده‌اند یا نه؟
آیا زن در جامعه غرب کریم‌تر شده
آیا این آینده‌ایست که بدنبال آن هستیم؟ نشود ١٠٠ سال آینده به نتایجی که امروز زن غربی رسیده برسیم؟

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۰۱ ، ۰۹:۵۳
نواب حضرتی

 

 

قوم یهود از همان ابتدای ظهور دین مسیحیت، مخصوصا بعد از ظهور دین اسلام، به شدت در پی انحصار طلبی بوده و زمان و هزینه های فراوانی برای سست کردن اعتقاد متدینین در ادیان و مذاهب مختلف پرداخته اند.

کتاب پروتکلهای یهود، خلاصه برنامه های این گروه را برای تسخیر و تسلط بر مردم جهان ثبت کرده است.

یکی از برنامه های این قوم این است که مردم را گرفتار مادیا ت وشهوات کرده تا از خداوند و اعتقادات خودفاصله بگیرند.

مثلا در پروتکل سوم آمده است:

«در میان توده مردم حسد نفرت و زیاده‌خواهی ایجاد می کنیم تا از خشم مردم استفاده کنیم و همه موانعی که بر سر راه من قرار دارد رابه دست آنها برطرف کنیم.  کاری کرده ایم  که غیر یهودیان عادت به فکر کردن را از دست داده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۰۱ ، ۲۰:۱۳
نواب حضرتی


حجم: 10.6 مگابایت
 


دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 4 ثانیه

 

 

در حکومت های مختلف تجربه شده است که بی حجابی و بی بند و باری و فحشا در بین جوانان و مردم، به نفع دولتهاست.... زیرا مردم را سرگرم فحشا میکنند و سیاسیون به راحتی به حکومت داری مشغول میشوند....

اما حکومت ایران مبالغ زیادی را برای جلوگیری از فحشا و بی بندوباری هزینه میکند، جونان زیادی را فدا میکند تا این اتفاق تلخ در جامعه نیفتد...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۰۱ ، ۱۹:۳۳
نواب حضرتی

 

📚 زن عنصر اصلی خانواده 

 

تفاوت آشکار نگاه اسلام به «زنان» و نگاه و تفکر غرب، و سایر ادیان و فرقه ها در آیات و احادیث فراوانی بیان شده است.

🔷 این فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)نیز یکی دیگر از تعاریف و مصادیف این بیانات است:
✅ زن را به چشم آن عنصر اصلی تشکیل خانواده در نظر بگیرید که آسایش فضای خانواده، آرامش و سکونتی که در فضای خانه است، به برکت زن و طبیعت زنانه است؛ زن را به عنوان موجودی که می تواند مایه ای برای صلاح جامعه با پرورش انسان های والا شود، نگاه کنید. 
فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است، بلکه یکی از مهمترین مجاهدت های زنان و وظائف زنان است چون فرزندآوری در حقیقت هنر زن است؛ اوست که زحماتش را تحمل می کند، اوست که رنج هایش را می‌برد، اوست که خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به او داده است.
تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۰۱ ، ۱۹:۱۳
نواب حضرتی