نواب حضرتی

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

نواب حضرتی

#اهداف:
1-اثبات حقانیت مذهب شیعه با استفاده از قرآن، حدیث، معجزات و کرامات بزرگان🌺
2- بیان زیبایی‌هایی از دین مبین اسلام.✅
3- ذکر دلایل بطلان سایر ادیان و مذاهب❌
4- بیان نکات اعتقادی❇️

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

در مذهب تشیع برای زمان ظهور منجی، علائم حتمی و غیرحتمی بیان‌شده است، در اناجیل متی، مرقس و لوقا هم از زبان عیسی (علیه‌السلام) علائمی بیان‌شده است که برخی از آن علائم قابل انطباق با روایات شیعی است اما برخی از آن‌ها اشتباه است و این نشان‌دهنده آن است که آن پیشگویی‌ها دقیقاً از زبان مسیح بیان‌نشده‌اند.

مطلب بصورت کامل در این لینک قرار دارد:

http://www.adyannet.com/fa/news/20388

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۱۱
نواب حضرتی

یکی از اعتقادات مسیحیان این است که تنها "ایمان" به الوهیت عیسی (علیه‌السلام) ولو بدون عمل، کافی است تا مردم نجات یافته و رستگار شوند. در اناجیل مرقس و یوحنا هم برای این افراد، معجزات عجیبی بیان‌شده است که تابه‌حال از هیچ مسیحی دیده نشده است، اما در اسلام ایمانی که لقلقه زبان باشد بی‌فایده شمرده‌شده است.

متن کامل در لینک زیر:

http://www.adyannet.com/fa/news/20273


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۱۳
نواب حضرتی

کشیش ساسان توسلی ادعا می‌کند که: «قسمت زیادی از قرآن قبل از جمع‌آوری از بین رفته است.» [1]
دلیل این ادعا:

فصلی به نام جمع القرآن در کتاب صحیح بخاری، به آن اشاره‌کرده است و در زمان جنگ اسلام با ارمنستان نیز مسلمین از خلیفه سوم درخواست می‌کنند قرآن را جمع آوری کند.
لطفا : پاسخ را در این لینک دنبال بفرمایید:

http://www.adyannet.com/fa/news/20358

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۰۰
نواب حضرتی



انَّ الْابْرَارَ یَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ کَانَ مِزَاجُهَا کَافُوراً* عَیْناً یَشْرَبُ بِهَا عِبَادُ اللَّهِ یُفَجّرُونَهَا تَفْجِیراً*....

«سوره انسان (دهر)/ 5 تا 10»

ترجمه:

«به یقین ابرار (و نیکان) از جامى مى‏ نوشند که با عطر خوشى آمیخته است، از چشمه‏اى که بندگان خاصّ خدا از آن مى‏ نوشند، و از هر جا بخواهند آن را جارى مى‏سازند. آن‏ها به نذر خود وفا مى‏ کنند، و از روزى که شرّ و عذابش گسترده است مى ‏ترسند، و غذاى (خود) را با این که به آن علاقه (و نیاز) دارند، به «مسکین» و «یتیم» و «اسیر» مى‏ دهند. (و مى‏ گویند:) ما شما را به خاطر خدا اطعام مى‏ کنیم، و هیچ پاداش و سپاسى از شما نمى‏ خواهیم. ما از پروردگارمان خائفیم، در آن روزى که عبوس و سخت است.»

 

یکى از فضایل مهمّ و عبرت‏آموز حضرت على (ع)، بلکه از فضایل اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، در آیات سوره انسان مطرح شده است. 18 آیه از 31 آیه این سوره، پیرامون این فضیلت بى‏نظیر سخن مى‏گوید. بخشى از آیات هیجده‏گانه فوق، پیرامون اصل ماجرا سخن مى‏گوید و چهارده آیه دیگر در مورد جزاء و پاداش عمل بزرگ آن خانواده گرانقدر بحث مى‏کند. [آیات ولایت در قرآن – آیت الله مکارم/213   ]

 

کتاب‏هاى فراوانى شأن نزول آیات مورد بحث را مطرح کرده‏اند. مرحوم علّامه امینى در الغدیر شأن نزولى را از 34 کتاب از کتب اهل سنّت «1»، و مرحوم قاضى نوراللَّه شوشترى از 36 کتاب از کتاب‏هاى آنان این مطلب را نقل کرده است. «2» بنابراین شأن نزولى که مى‏آید در سرحدّ تواتر است.

منابع اهل تسنن که این شأن نزول را بیان کرده اند:

 [1].   الغدیر، جلد 3، صفحه 107- به ده مورد از کتاب‏های اهل تسنن که الغدیر شأن نزول فوق را از آن‏ها نقل کرده، توجّه کنید:

1. نوادر الاصول، صفحه 64؛

2. العقد الفرید، جلد 3، صفحه 42؛

3. الکشف و البیان، صفحه 427- 307؛

4. مناقب خوارزمى، صفحه 180؛

 5. مطالب السّئول، صفحه 31؛

 6. نورالابصار، صفحه 14- 12؛

 7. فتح القدیر، جلد 5، صفحه 338؛

 8. روح البیان، جلد 10، صفحه 268؛

 9. الاصابة، جلد 4، صفحه 387؛

 10. الدّرّ المنثور، جلد 6، صفحه 299.

[2]. احقاق الحق، جلد 3، صفحه 157، به بعد- ده مورد از کتاب‏هایى که احقاق الحق شأن نزول فوق را ازآن‏ها نقل کرده، به شرح زیر است:

 1. کشّاف زمخشری، جلد 4، صفحه 169؛

 2. اسباب النّزول، صفحه 331؛

 3. معالم التّنزیل، جلد 7، صفحه 159؛

 4. التّفسیر الکبیر فخر رازی، جلد 3، صفحه 243؛

 5. تذکرة ابن الجوزى، صفحه 322؛

 6. کفایة الطّالب، صفحه 201؛

 7. تفسیر قرطبى، جلد 19، صفحه 129؛

 8. ذخایر العقبى، صفحه 102؛

9. شرح نهج البلاغه ابن ابى‏الحدید، جلد اوّل، صفحه 7؛

10. تفسیر نیشابورى، جلد 29، صفحه 5112.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۴۸
نواب حضرتی

انجیل متی نمی‌تواند نوشته یک حواری باشد، چون سرشار از اشتباه و دروغ است، یکی از اشتباهات بزرگ انجیل متی این است که او در بیان رابطه بین یوشیا و یکنیا، مرتکب اشتباه شده و زمان تولد اولاد یوشیا را در زمان جلای بابل ذکر کرده است، درحالی‌که این متن از نظر تاریخی صحیح نیست.

مطلب کامل در لینک زیر :

http://www.adyannet.com/fa/news/20339


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۲۳
نواب حضرتی


                   زوجیّت اشیاء:
در آیات متعددى از قرآن به زوجیت میوه‏ها و گیاهان و انسان‏ها اشاره شده است (رعد / 2 و شعراء / 7 و یس / 36 و همین مضمون در حج / 5 و لقمان / 10 و ق / 7 و طه / 53 و اعراف / 189) و در برخى آیات به زوجیت چیزهایى اشاره مى‏کند که انسان اطلاعى از آن ندارد (یس / 36)

و در برخى آیات سخن از زوجیّت همه موجودات است

(وَمِن کُلِّ شَیْ‏ءٍ خَلَقْنَا زَوْجَیْنِ لَعَلَّمْ تَذَکَّرُونَ( (ذاریات / 49)
واژه «زوج» در عالم حیوانات به نر و ماده گفته مى‏ شود و در غیر حیوانات به هر کدام از دو چیزى که "قرینه" یکدیگر است گفته مى‏شود و به چیزهاى "مقارن" مشابه و "متضاد" نیز اطلاق مى ‏شود.

از این رو برخى واژه زوج را در مورد ذرات درون اتم (الکترون و پروتون) و نیروهاى مثبت و منفى به کار برده‏اند.
بسیارى از مفسران و صاحب‌نظران با شگفتى، آیات فوق را از اشارات علمى قرآن به مسأله زوجیت گیاهان و زوجیّت عام موجودات دانسته‏ اند.

مردم عصر نزول قرآن از زوجیّت همه گیاهان اطلاع نداشتند. ولى قرآن نه تنها به این مطلب اشاره کرد. (رعد / 3، شعراء / 7 و...) بلکه به زوجیّت همه موجودات اشاره کرد (ذاریات / 49) که تا قرن اخیر کسى از آن اطلاع نداشت.
بنابراین اشاره علمى قرآن به زوجیت گیاهان و زوجیت عام موجودات نوعى رازگویى قرآن است که حکایت از اعجاز علمى این کتاب مقدس دارد.
البته برخى از محققان برآنند که هر چند اشارات علمى قرآن در این موارد مى‏تواند اعجاز علمى بشمار آید اما تطبیق آیه (ذاریات / 49) با مواردى همچون الکترون‏ها، پروتون‏ها و کوارک‏ها قطعى نیست و حداکثر این موارد ممکن است از مصادیق آیه مذکور بشمار آید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۰۰
نواب حضرتی

 

✳️نظر قرآن درباره صحابه پیامبر اکرم(ص)  چیست؟
 

اهل تسنن میگویند: هرکس حتی اگر یک لحظه، حضرت پیامبر (ص) را دیده باشد صحابه او محسوب میشود و تمام صحابه ایشان مومن و عادل هستند!!!
 

اما منطق شیعیان منطق قرآن است:
   قرآن اصحاب پیامبر (صلی الله علیه و آله) را به دو گروه تقسیم کرده است:

الف: اصحابی که مورد رضایت خدا و پیامبرش بودند:
1-  - ...رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ...[توبه/100] پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و افرادى که به نیکى از آن‌ها پیروى کردند، خداوند از آن‌ها خشنود گشت، و آن‌ها (نیز) از او خشنود شدند و باغ‌هایى از بهشت براى آنان فراهم ساخته، که نهرها از زیر درختانش جارى است، جاودانه در آن خواهند ماند و این است پیروزى بزرگ» 


2 - مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ...[فتح/۲۹] محمد فرستاده خدا است و کسانی‌که با او هستند در برابر کفار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند، پیوسته آن‌ها را در حال رکوع و سجود می‏‌بینی، آن‌ها همواره فضل خدا و رضای او را می‏‌طلبند، نشانه آن‌ها در صورتشان از اثر سجده نمایان است،»


 بنابرعقیده شیعه تعداد زیادی  از صحابه در این گروه قرار می‌گیرند.✳️


ب: اصحابی که مورد طعن و لعن و نارضایتی خداوند قرار گرفتند:


1- وَ مِمَّنْ حَوْلَکُمْ مِنَ الْأَعْرابِ مُنافِقُونَ وَ ...[توبه/101] و بعضی از بادیه‌نشینان که در اطراف شمایند و نیز بعضی از اهل مدینه، منافقند و در نفاق فرو رفته‌اند، که تو آنان را نمی‌شناسی، ما آن‌ها را می‌شناسیم، به‌زودی دوبار عذابشان خواهیم کرد و آن‌گاه به‌سوی عذابی بزرگ برده می‌شوند»


2-  وَمِنْهُمْ مَنْ عاهَدَ اللَّهَ....[توبه/75 و 76] و بعضی از ایشان با خدا پیمان بسته بودند، که اگر خدا از کرمش به ما عطا کند، قطعاً صدقه می‌دهیم و از شایستگان خواهیم بود پس زمانی‌که خداوند از فضل خود به آنان بخشید، نسبت به آن بخل ورزیده و با حالت اعراض روی گردانیدند»


 و....آیات فراوان دیگر که برخی با الحان تندتری به اطرافیان آن حضرت خطاب شده است...

 بنابراین:


شیعیان مطابق کلام صریح قرآن کریم میگویند :
1-  عده‌ای از صحابه در زمان پیامبر مورد رضایت الهی بودند.
2 -  و برخی دیگر مورد لعن و نارضایتی خداوند قرار گرفته بودند. 
 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۵۲
نواب حضرتی

یکی از اعتقادات قوم یهود این است که روز شنبه روز استراحت خداوند از آفرینش است! به همین علت افرادی که به صلیب کشیده می‌شوند نباید روز شنبه بدنشان روی صلیب باقی بماند! وقتی، به خیال خود، حضرت عیسی (علیه‌السلام) را به صلیب کشیدند، جمعه‌شب از حاکم درخواست کردند تا جنازه را پایین بیاورند: «پس یهودیان تا بدن‌ها در روز سَبَّت (شنبه) بر صلیب نماند، چون‌که روز تهیّه بود و آن سَبَّت، روز بزرگ بود، از پیلاطس درخواست کردند که ساق پاهای ایشان را بشکنند و پایین بیاورند.».....

از طرف دیگر، با توجه به مطالب انجیل یوحنا فهمیده می‌شود که بدن او صبح روز یکشنبه (بین‌الطلوعین) از قبر خارج‌شده است، چون جمله «هنوز هوا تاریک بود» برای تاریکی قبل از طلوع خورشید به‌کاربرده می‌شود: «بامدادان در اوّل هفته، وقتی‌که هنوز تاریک بود، مریم مَجْدَلیّه به سر قبر آمد و دید که سنگ از قبر برداشته‌شده است... و در شامِ همان روز که یکشنبه بود، هنگامی‌که درها بسته بود، جایی که شاگردان به سبب ترس یهود جمع بودند، ناگاه عیسی آمده، در میان ایستاد و بدیشان گفت: سلام بر شما باد»....

اما...

مشکل اساسی و بسیار مضحک این داستان این است که این عیسی مسیح اصلا 3 شبانه روز در قبر نبوده....بلکه فقط یک روز مدفون بوده!!!!!

مطلب کامل در لینگ زیر:

http://www.adyannet.com/fa/news/20281

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۰۰
نواب حضرتی

امام جواد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۳۳
نواب حضرتی

طبق دستور عیسی (علیه‌السلام) تمام مسیحیان موظف به اعمل به دستورات تورات هستند و حق تغییر آن‌ها را هم ندارند. [1] یکی از دستور تورات چنین است که اگر زنی پسری به دنیا آورد، چهل روز نجس است و اگر دختری به دنیا بیاورد هشتاد روز نجس است: «بنی‌اسرائیل‌ را خطاب‌ کرده‌، بگو: چون‌ زنی‌ آبستن‌ شده‌، پسر نرینه‌ای‌ بزاید، آنگاه‌ هفت‌ روز نجس‌ باشد، موافق‌ ایام‌ طَمث‌ حیضش‌ نجس‌ باشد؛ و سی‌وسه‌ روز در خون‌ تطهیر خود بماند و هیچ‌چیز مقدس‌ را لمس‌ ننماید و به‌ مکان‌ مقدس‌ داخل‌ نشود تا ایام‌ طُهرش‌ تمام‌ شود؛ و اگر دختری‌ بزاید، دو هفته‌ برحسب‌ مدت‌ طَمث‌ خود نجس‌ باشد و شصت‌وشش‌ روز در خون‌ تطهیر خود بماند؛....

تورات به‌روشنی دستور می‌دهد که این زنان در زمان نفاس حق ندارند به کلیسا وارد شوند و به کتاب مقدس دست بزنند و بعدازاین مدت، شرط طهارت زنان، قربانی کردن کنار خیمه اجتماع و نزد کاهنان است و الا همیشه در نجاست خود باقی خواهند ماند؛ اما مشکل اساسی این است که....

مطلب کامل را در این لینک مشاهده بفرمایید

http://www.adyannet.com/fa/news/19919

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۱۸
نواب حضرتی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۱۱
نواب حضرتی