نواب حضرتی

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

نواب حضرتی

#اهداف:
1-اثبات حقانیت مذهب شیعه با استفاده از قرآن، حدیث، معجزات و کرامات بزرگان🌺
2- بیان زیبایی‌هایی از دین مبین اسلام.✅
3- ذکر دلایل بطلان سایر ادیان و مذاهب❌
4- بیان نکات اعتقادی❇️

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

 

در کتاب صحیح مسلم (از کتب معتبر اهل تسنن) از قول    «سعد بن ابى وقّاص» لعنت الله علیه، می نویسد: 
  معاویة   به سعد بن ابی وقاص دستور داد تا به على بن ابیطالب (ع) ناسزا بگوید! 
«سعد» از دستور او سرپیچى کرد. معاویه، از وى پرسید: به چه سبب على را دشنام نمی دهی؟ 
سعد گفت: بخاطر آن که خودم در شأن على (ع) از رسول خدا (صلّى اللّه علیه و آله) سه فضیلت شنیده ام که با توجه به آن ها، هیچگاه به سبّ و دشنام علی(ع)، اقدام نمى‏ کنم.


فضیلت اول: در ماجرای جنگ تبوک رسول خدا ( ص) به حضرت على (ع) فرمود: جایگاه تو نسبت به من، همانند جایگاه هارون، به حضرت موسى (ع) باشد؛ با این تفاوت که پس از من پیغمبرى مبعوث نمى‏ شود .


فضیلت دوم: در جنگ خیبر، از رسول خدا (ص) شنیدم، که مى‏فرمود: « پرچم اسلام را به دست کسى می‌دهم که خدا و رسول را دوست مى‏دارد و خدا و رسول هم، او را دوست مى‏دارند». از شنیدن این سخن همه ما در انتظار اینکه این فضیلت بزرگ نصب ما گردد، سر از پا نمی شناختیم، که در همان زمان رسول خدا (ص) على را به حضور طلبید. و پرچم اسلام را که یاد بود نصرت الهى بود، به دست او سپرد و از برکت وجود حضرت على (ع)، فتح و پیروزى عظیمی نصیب اسلام شد .


فضیلت سوم: هنگامى که آیه مباهله ( فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ) ؛ نازل شد، رسول خدا (ص)، حضرت على (ع) و حضرت فاطمه و امام حسن و امام حسین (ع) را به حضور طلبید و فرمود: بار پروردگارا! اینان اهل بیت من هستند .
که اگر یکی از این فضیلتها براى من بود، بهتر و ارزنده ‏تر از شتران سرخ موی بود که در اختیار من باشد.
 این موضوع در  بسیاری از کتب علمای اهل سنت  نقل شده: 1- ابن کثیر در البدایة والنهایة.- 2- ابن اثیر در اسد الغابه فی معرفة الصحابة. 3-  ذهبی در تاریخ الاسلام، ص627. 4- شرح مسلم، النووی.5- و ینابیع المودة، القندوزی.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۵۳
نواب حضرتی

روحانی

 

 

در شرایط سختی که طی سالهای 1390 تا 1400  مردم ایران تحت #مدیریت نا کارآمد مسئولین خودی، و تحت تحریم های ظالمانه قدرتهای خارجی قرار گرفت متاسفانه تعدادی از مردم ایران تحت تاثیر قرار گرفته و صبر خود را از دست  دادند، تا حدی که  برخی افراد نسبت به داشتن رابطه صمیمی با آمریکا و کشورهای ظالم از خود تمایل نشان میدادند.

اما:

  1. از یک سو از روز ازل برای شیعیان امیرالمومنین (ع) سختیهای فراوانی پیش بینی شده همه ما باید این ابتلائات را از سر بگذرانیم همانطور که خداوند فرمود: أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا یُفْتَنُونَ ؛ آیا مردم چنین پنداشتند که به صرف اینکه گفتند ما ایمان (به خدا) آورده‌ایم رهاشان کنند و هیچ امتحانشان نکنند؟   (سوره عنکبوت /2)

اینکه ما به لفظ بگوییم شیعه هستیم ولی در عمل ابتلائات و مصائب را قبول نکنیم، شیعه نیستیم.

 

  1. قرآن در همین مورد اخطار داده است که :     یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِیَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ   ای اهل ایمان، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستی کند به حقیقت از آنها خواهد بود؛ همانا خدا ستمکاران را هدایت نخواهد نمود.  (مایده/51)

این هشدار درباره یهود و مسیحیت است و نشان میدهد حتی در شرایط نامناسب اقتصادی هم دست درازی به سوی آنان و تمایل به سمت آنان ناقض عهد الهی است

زیرا:

هر رابطه ای که باعث تحقیر مومنین و جامعه اسلامی شود از نگاه خداوند پذیرفتنی نیست که عزت فقط مخصوص خداوند است و هرکسی که با خداوند رابطه داشته باشد.

امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند امور مسلمانان را به خودشان واگذارده ولى اجازه ذلیل کردن خود را به آنان نداده است: «و لم یفوض الیه ان یکون ذلیلا» « کافى، ج 5، ص 63 »، سپس این آیه‌ را تلاوت فرمود.«وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ؛ آنها (پنهانی با هم) می‌گویند: اگر به مدینه مراجعت کردیم البته اربابان عزّت و ثروت، مسلمانان ذلیل فقیر را از شهر بیرون کنند، و حال آنکه عزّت مخصوص خدا و رسول و اهل ایمان است (و ذلّت خاصّ کافران) ولیکن منافقان از این معنی آگه نیستند.(منافقون / 8)

 

خداوند اجازه ذلیل شدن یک مسلمان را از او گرفته و اجازه نمیدهد یک مسلمان، ذلیل دیگران شود.....پس چرا ما اصرار داریم خود را ذلیل و عبید آمریکا و ... قرار دهیم؟؟!!

 

نتیجه اعتماد و رابطه با چنین شیاطینی میشود امثال: قذافی ،صدام، مصدق،  ظریف و روحانی....

نتیجه اعتماد به آمریکا میشود   کشور اندلس

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۶ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۴۸
نواب حضرتی