نواب حضرتی

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

نواب حضرتی

#اهداف:
1-اثبات حقانیت مذهب شیعه با استفاده از قرآن، حدیث، معجزات و کرامات بزرگان🌺
2- بیان زیبایی‌هایی از دین مبین اسلام.✅
3- ذکر دلایل بطلان سایر ادیان و مذاهب❌
4- بیان نکات اعتقادی❇️

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

قتیل العبرات

دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۶:۰۰ ب.ظ

منظور از این عبارت امام حسین(ع) که می فرمایند: « أنا قتیل العبرات؛ من کشته اشکهایم» چیست؟

 

  1. «اَنَا قتیل العَبَرة» و «السّلام على قتیل العبرات» مربوط به

اهمیت و نقش اشک ریختن بر امام حسین(ع)

است و در جاهاى مختلفى مانند زیارت اربعین ذکر شده است.

 

  1. یک معنای عبارت «انا قتیل العبره» این است که من کشته رحمت هستم یعنی به شهادت رسیدم تا جامعه اسلامی با اشک ریختن بر من لبریز از

رحمت گردد و دل ها نرم و با یکدیگر مهربان گردد. 1

 

  1. مرحوم مجلسى در معناى این جمله مى فرماید: منظور این است که

«هیچ مؤمنى به یاد من نمى افتد مگر این که گریه مى کند یا بغض، گلوى وى را مى گیرد»2

 


1- (ر.ک: فروغ شهادت، استاد علی سعادت پرور، ص ۳۰۰)

 

 - (بحارالانوار، ج ۱۱۰، ص ۳۵۶)

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۲۵