نواب حضرتی

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

🌺نقد ادیان و مذاهب غیر شیعی - بیان زیبایی‌هایی از قرآن و اسلام 🌺

نواب حضرتی

#اهداف:
1-اثبات حقانیت مذهب شیعه با استفاده از قرآن، حدیث، معجزات و کرامات بزرگان🌺
2- بیان زیبایی‌هایی از دین مبین اسلام.✅
3- ذکر دلایل بطلان سایر ادیان و مذاهب❌
4- بیان نکات اعتقادی❇️

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

اعجاز علمی قرآن 2

يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰ ب.ظ


                   زوجیّت اشیاء:
در آیات متعددى از قرآن به زوجیت میوه‏ها و گیاهان و انسان‏ها اشاره شده است (رعد / 2 و شعراء / 7 و یس / 36 و همین مضمون در حج / 5 و لقمان / 10 و ق / 7 و طه / 53 و اعراف / 189) و در برخى آیات به زوجیت چیزهایى اشاره مى‏کند که انسان اطلاعى از آن ندارد (یس / 36)

و در برخى آیات سخن از زوجیّت همه موجودات است

(وَمِن کُلِّ شَیْ‏ءٍ خَلَقْنَا زَوْجَیْنِ لَعَلَّمْ تَذَکَّرُونَ( (ذاریات / 49)
واژه «زوج» در عالم حیوانات به نر و ماده گفته مى‏ شود و در غیر حیوانات به هر کدام از دو چیزى که "قرینه" یکدیگر است گفته مى‏شود و به چیزهاى "مقارن" مشابه و "متضاد" نیز اطلاق مى ‏شود.

از این رو برخى واژه زوج را در مورد ذرات درون اتم (الکترون و پروتون) و نیروهاى مثبت و منفى به کار برده‏اند.
بسیارى از مفسران و صاحب‌نظران با شگفتى، آیات فوق را از اشارات علمى قرآن به مسأله زوجیت گیاهان و زوجیّت عام موجودات دانسته‏ اند.

مردم عصر نزول قرآن از زوجیّت همه گیاهان اطلاع نداشتند. ولى قرآن نه تنها به این مطلب اشاره کرد. (رعد / 3، شعراء / 7 و...) بلکه به زوجیّت همه موجودات اشاره کرد (ذاریات / 49) که تا قرن اخیر کسى از آن اطلاع نداشت.
بنابراین اشاره علمى قرآن به زوجیت گیاهان و زوجیت عام موجودات نوعى رازگویى قرآن است که حکایت از اعجاز علمى این کتاب مقدس دارد.
البته برخى از محققان برآنند که هر چند اشارات علمى قرآن در این موارد مى‏تواند اعجاز علمى بشمار آید اما تطبیق آیه (ذاریات / 49) با مواردى همچون الکترون‏ها، پروتون‏ها و کوارک‏ها قطعى نیست و حداکثر این موارد ممکن است از مصادیق آیه مذکور بشمار آید.